Privacyverklaring

Dit is de privacyverklaring van Schietsportvereniging Midden Nederland, gevestigd in Utrecht (hierna: ‘S.V. Midden Nederland’). Deze privacyverklaring omschrijft welke persoonsgegevens S.V. Midden Nederland mogelijk verwerkt en voor welke doeleinden deze persoonsgegevens worden gebruikt wanneer personen S.V. Midden Nederland website (svmiddennederland.nl) bezoeken of gebruiken.

1.GEBRUIK VAN PERSOONSGEGEVENS
1.1S.V. Midden Nederland verwerkt (mogelijk) de volgende persoonsgegevens van u indien u:
 a.zich inschrijft voor een evenement, een wedstrijd, of een andere activiteit die S.V. Midden Nederland aanbiedt;
 b. een aankoop doet bij S.V. Midden Nederland;
 c. zich aanmeldt voor een nieuwsbrief van S.V. Midden Nederland;
 d. een formulier invult voor enige dienst van of informatieverstrekking van of een formulier invult waarin u verzoekt contact met S.V. Midden Nederland op te nemen;
 e.betrokken bent c.q. onderdeel bent van een melding, signaal of incident op het gebied van seksuele intimidatie en overig grensoverschrijdend gedrag.
1.2S.V. Midden Nederland verzamelt (mogelijk) de volgende gegevens:
 a. naam;
 b. voornaam;
 c. adres;
 d. e-mailadres;
 e. telefoonnummer;
 f. leeftijd;
 g. geslacht;
 h. functie;
 i. bankrekeningnummer;
 j.datum en locatie schietbeurt.
1.3S.V. Midden Nederland kan deze gegevens gebruiken om:
 a.verzoeken van u in behandeling te nemen;
 b. u in te schrijven voor deelname aan een opleiding, wedstrijd, evenement of een andere activiteit van c.q. namens S.V. Midden Nederland;
 c. de dienstverlening aan u te verbeteren;
 d. de website van S.V. Midden Nederland te optimaliseren;
 e. contact met u op te nemen of te onderhouden;
 f. een aanvraag voor een dienst van S.V. Midden Nederland aan u in behandeling te nemen;
 g.een centraal schietregister bij te houden;
 h.bij een signaal, melding of incident op het gebied van seksuele intimidatie en overig grensoverschrijdend gedrag, persoonsgegevens in te voeren in het Case Management Systeem Sport (CMSS) van de koepelorganisatie NOC*NSF, dat wordt beheerd door het Centrum Veilige Sport Nederland (CVSN). Deze informatie heeft tot doel om te komen tot een veilige sportomgeving en daarmee ook veilige sportbeoefening. Deze gegevens mogen en zullen niet door S.V. Midden Nederland voor andere doeleinden dan hiervoor beschreven, worden aangewend en worden ook niet aan derden verstrekt, in welke vorm dan ook.

2.INFORMATIE WIJZIGING EN BEZWAAR
2.1U kunt contact opnemen met S.V. Midden Nederland per e-mail aan info@svmidden.nl voor:
 a.meer informatie over de wijze waarop S.V. Midden Nederland persoonsgegevens verwerkt;
 b. vragen naar aanleiding van deze Privacyverklaring;
2.2U hebt de volgende rechten:
 a.het recht van inzage;
 b.het recht op rectificatie;
 c.het recht op gegevenswissing;
 d.het recht op beperking van de verwerking;
 e.het recht op overdraagbaarheid van de gegevens;
 f.het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
2.3De rechten vermeld in 2.2.a – e kunt u uitoefenen door contact op te nemen met S.V. Midden Nederland, zoals vermeld in 2.1.

3.BEVEILIGING VAN UW GEGEVENS
3.1S.V. Midden Nederland zal uw gegevens uitsluitend gebruiken voor de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden en ze niet langer bewaren dan noodzakelijk.
3.2S.V. Midden Nederland zal adequate technische en organisatorische maatregelen treffen om uw gegevens te beveiligen.

4.DERDEN
4.1S.V. Midden Nederland zal uw gegevens niet aan derden verstrekken, tenzij u daarvoor uw uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven of S.V. Midden Nederland daartoe verplicht is op grond van de Wet of een rechterlijke uitspraak.

5. WIJZIGINGEN PRIVACYVERKLARING
5.1Het kan voorkomen dat deze verklaring in de toekomst wordt gewijzigd. Wij bevelen daarom aan om deze privacyverklaring regelmatig te blijven raadplegen.